For a pessimist, I'm pretty optimistic



Jag är inte precis känd för att snacka skit, inte heller för att vara en sur och gnällig bitterfitta. På något sätt försöker jag alltid att förstå i alla fall lite varifrån de kommer, idioterna, även om jag inte håller med dem. Jag försöker hålla mig positiv och jag brukar inte snacka skit om folk bakom deras ryggar. Speciellt inte om mina vänner. Detta helt enkelt för att jag föredrar att prata med människan personligen om jag har problem med dem.

Men vet ni vad? Ibland är det okej att gnälla. Ibland är det okej att vara en sur bitterfitta som klagar på hur hela jävla världen är puckad. Ibland har alla fel förutom en själv. Då kan det hända att man behöver någon som, istället för att argumentera emot och säga att "Det är väl inte så farligt.." eller "De har säkert sina skäl." eller bara "Sluta snacka skit/gnälla!", håller med. Någon som tycker synd om den stackars bitterfittan som har hela världen emot sig. Någon som kan hjälpa till lite med gnället tills man har gnällt färdigt och det gått över.

För ibland är folk riktigt puckade idioter, och ibland behöver man gnälla.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0