Don't fucking tell me what to do

Okej, ärligt nu. Jag börjar bli rätt trött på att respektera folk som helt saknar respekt för andra. Jag vet inte hur det har gått till, men tydligen går det jättebra att som artonåring bete sig som om man är fem. Eller att bemöta en snäll ombedan att vara tystare med en attityd som om man hade bett dem att slänga ut sin dator, iPod och smartphone genom närmaste fönster. Eller varför inte bara ta någons splitternya saker helt utan att fråga?

Ändå fortsätter man gång på gång att låta dem hålla på, ber snällt och lånar ut när det väl frågas. Man vill ju vara trevlig. Frågan är bara hur länge det ska hålla på? När är det okej att sluta respektera de som saknar respekt? Att säga 'håll käften' istället för 'snälla'? Eller ska man kanske alltid fortsätta vara trevlig och hålla god min bara för att visa att man står över det hela, att man är en bättre människa?

Jag börjar tröttna. Känner för att dra fram den där fjortisbitchen och kraxa så det ryker om det! Inte låta folk låna mina saker, droppa sarkastiska kommentarer med jämna mellanrum och totalt ignorera ifall denna sortens människa råkar bli störd. Problemet är bara att det tar alldeles för mycket energi. Att vara kaxig och arg är utmattande, jag har provat. Så det blir väl att fortsätta vara en bättre människa som är trevlig även mot de som inte förtjänar det. Fast inte glömma att slänga in några 'håll käften' lite här och var, såklart.

(Och inte fan tänker jag tycka synd om dem då de får IG eller hamnar i mcDonaldskassan. Nej, då ler jag hellre lite extra för mig själv och min ljusa framtid.)


Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0