I don't have to try

Hej lille Eric Amarillo, jag tänkte att du kanske ville ha dina svar?

Om du lyssnar mer än jag pratar och inte talar om dig själv, då är du en jävligt trist typ som man inte skulle orka vara med mer än då man måste.
Om du säger jag är vacker, men att det spelar ingen roll, då förstör du din egen komplimang direkt.
För skönhet finns inom oss, om du ljuger om sånt där, då lär man märka det, eller åtminstone tycka att du är rätt sliskig.
Om du säger det går bra nu, men inte talar om ditt jobb, då får du gärna förklara vad du talar om.
Om du ger mig dina tårar, men är stark när jag är svag, då kanske du skulle ha en chans.
Spelar sweet home Alabama, på en lägereldsgitarr, då hoppas jag att du kan fler låtar.
Om du är säker på dig själv, men aldrig är för självgod, då existerar du inte.
Om du är en alfaman i sängen, men aldrig bråkar, då kommer jag aldrig lära känna dig.

Vill jag ligga med dig då om sanningen ska fram? Nej.

Om du inte är så svartsjuk, inte håller mig så hårt, då gör du något rätt.
Om du inte är så macho, men försvarar mig ändå, då tackar jag dig.
Om du ljuger om din barndom, säger att den varit svår, då förstår jag inte varför. Och gnäller du får du inga extrapoäng.
Väcker modern i mitt hjärta, leker mamma pappa, då hamnar du i vänskapsfacket.

Vill jag ligga med dig då om sanningen ska fram? Nej.

Om du alltid håller med mig, fast du tycker jag har fel, då är du en toffel som inte förtjänar mer.
Om du låtsas att du bryr dig, när jag köper nya skor, då är det bäst att du gör det bra.
Om jag skrattar på rätt ställe, fast du inte är så kul, då är du ganska konstig, eftersom jag vet när jag är trist.
Om jag tror att du är farlig, kanske tänder jag på det.

Vill jag ligga med dig då om sanningen ska fram? Nej.


Jag börjar få lite mer tid igen, kommer så sakteliga ikapp med mina arbeten. Dessutom kommer mycket roligt hända den närmaste tiden. Så vi får se, har vi tur blir det fler blogginlägg snart.

Kommentarer
NKL sade:

Usch, stör mig något så hemskt på den låten. :(

Är som om ingen tid har lagts på att bygga någon vidare konsistens i låten. Är man liten och inte ger sig för hur dumma låttexterna egentligen är, så går den väl an - not on my part tho.

2011-06-04 @ 23:03:17
Millmill sade:

Tja, jag tror man får ligga antingen i läget som bara lyssnar för att dansa eller i det läget som inte förstår engelska för att tycka om den. Den är inte ens särskilt bra rent musikaliskt. :(

2011-06-05 @ 18:26:23
Bor: http://bubbelochblubb.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0