Teenage dirtbag

Nu hade jag egentligen tänkt att jobba på en annan punkt på blogglistan, nämligen "en hemlighet". Det råkar bara vara så att jag inte kommer på någon intressant hemlighet, så jag fick använda en annan punkt till att hänga ut mig själv lite.

VAD JAG ALLTID HAR MED MIG
Detta är Millmills väska:
Och detta är vad hon har i den (plötsligt förstod jag varför min väska är så tung jämt):
Först och främst tar vi det som varje kvinna alltid måste bära med sig (har jag hört), men som också är bland de senaste tillskotten i den där stora, svarta påsen.
  • Den konstiga, bruna, blommiga saken längst fram en en gammal fickspegel som tillhört min mormor.
  • Bakom den gömmer sig den nykommna lilla necessären med diverse sminkgrejer i. Ganska behändig för en liten flicka som tenderar att snooza för länge.
  • Och så SOS-krämen, som jag fick i födelsedagspresent efter att ha stulit vännernas lite för många gånger.
  • Dessutom lyckas väskan alltid ha minst en metro-tidning nedgrävd i kaoset. Oftast med insändar-, korsord- och sudokuuppslaget som utsida, eftersom det är ungefär så långt jag hinner på tåget. (Notera då att jag alltid läser tidningen bakifrån och att detta är bland de allra sista sidorna med text.)
Nu fortsätter vi med saker som faktiskt ÄR oumbärliga.
  • Underst i den lilla högen ligger min gamla, turkosa skrivbok, som innehåller diverse sångtexter och kladd tillsammans med nödanteckningar till skolan.
  • Ovanpå den är min fina lilla kalender, vilken jag försöker fylla med trevliga saker samtidigt som jag skriver in allt med fina färger för att iallafall försöka få "grammatikprov i svenska" att se aningen mindre deprimerande ut.
  • Sedan det som alla noterade först - Liftarens Guide till Galaxen. Millmills aktuella kärleksbok, som hon gärna skulle ha i väskan för alltid. (Men det är en biblioteksbok.)
  • Lite för att kompensera för den enda nyckelns ensamhet, lite för att inte tappa bort den och lite för att jag helt enkelt är cool har jag hela fyra nyckelband på knippan. Om ni någon gång skulle hitta ett litet hemlöst nyckelband är jag mycket villig att ta hand om den och ge den en familj.
  • Ipoden ovanpå är en gammal liten sak med hela min lagliga identitet inristad på baksidan. Tyvärr har jag varken särskilt mycket musik på den eller några hörlurar till i skrivande stund, men det löser sig!
  • Den lilla gröna tjotablonxen i hörnet representerar mitt fina USB, vars höljde numer är trasigt och som har valt att springa iväg på semester över dagen.
  • Om ni lyckas se den lilla grönblå saken underst i högen så råkar det vara var majoriteten av mina blogginlägg och endel av mina tankar hamnar innan vissa av dem smiter upp på internet. Observera dock att det INTE är en dagbok, det är helt enkelt en anteckningsbok (som är fin).
  • Pennorpennorpennor! De som hamnade på bilden blev bara ett litet urval, eftersom de flesta i min väska faktiskt inte ens fungerar. Färgpennorna och de två glitterpennorna är de som används nästan uteslutande för min vackra kalender. Skrivet i glitterpenna är det något extra magnifikt som skall ske.
  • Inte att förglömma är kortleken som alltid förglöms. Den finns alltid med, men används så gott som aldrig. Jag gillar den ändå.
  • Min stackars lilla digitalkamera borde få något slags nobelpris, så mycket som jag misshandlar den. Men vet ni vad? Den är lila!
  • Sist men inte minst - min plånbok. En riktig tjockis, oavsett mängden innehåll. And that's how I like it, då känner man ju sig rik oavsett!
Wooooo! Du tog dig till botten av inlägget! Bara för det kan du få en extra kram nästa gång vi ses!

Kommentarer
Camilla sade:

Hej jag tycker om dig och dina konstiga blogginlägg :D

2011-03-26 @ 14:18:59

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0