Sing for the moment

2.
Day after tomorrow.

Det blir inget internet idag. Kanske imorgon, om inte kusinen har datorer med sig som man kan ladda i-poden på. Är man 6 timmar för sig själv på en resa kan det nämligen vara trevligt att ha musik. Det känns dock onödigt att betala 50 kr för bara ett litet tag på internet när jag ändå dagen efter kan använda det hur mycket jag vill utan att betala ett öre.

Igår under restaurang-middagen pratade jag och Ana om mytologier. Framför allt den nordiska. Det är en MYCKET roligare tro än den kristna. Där är tillomed gudarna själva lite mänskliga och felande. Och saker händer, de har spännande liv och LEVER, utnyttjar livet för sig själva. Det livet de har då. Asagudarna lever i stunden, även om flera av dem vet vad framtiden bär med sig. De försöker inte omvända alla till den rätta vägen, folk får fela bäst de vill, det får de ändå själva riskera att betala för senare. Man kan nog lära sig en hel del av asagudarna. Framför allt vikten av att leva. Vikten av att njuta av vad man har just nu. Framtiden kommer ändå så småningom.

Hmm... mitt huvud har varit uppslukat i tankar om hemresan hela dagen. Tänk bara hur det kommer bli imorgon.. lååång dag! Dessutom har jag redan packat och allt sådant, inget kvar till imorgon. Jag har absolut INGEN ANING om vad jag ska göra för att få tiden att gå. Utan min musik, eftersom min i-pod kommer vara på laddning någon annanstans. Hjälp!

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0