Who's that girl?

Imorgon börjar dramakursen i skolan, jag har verkligen INGEN aning om hur det kommer att gå. Men vad jag har förstått så är det bra att när man står på scen på något sätt känna sig både självsäker och ömtålig(??) på samma gång. Så för att öva upp detta lite passar jag på att kryssa ännu en sak från min blogglista.

MINA KOMPLEX
Egentligen har jag insett att inget av detta spelar så stor roll och generellt sett är jag nöjd med mitt utseende. Men jag tänkte ge er en lista som jag gett en kompis tidigare. Börjar nerifrån och arbetar mig uppåt.
  • Mina tår, och framför allt naglarna på tårna motsvarande lillfingrarna ser otroligt konstiga ut. Dessutom glömmer jag alltid att klippa tånaglarna.
  • Ankfötter. Mina fötter är trekantsformade och bredare är gemene mans. Vilket gör att vissa skor, som peep-toes är svåra att hitta i fungerande modell.
  • Vristerna är tjocka, vilket inte precis gör att benen ser snyggare eller längre ut.
  • Vaderna är stora och kommer, med mina gener, antagligen bli större.
  • Lår/rumpa. Latinogener är underbara gällande kurvor, men det finns absolut dagar då jag tycker de är för stora.
  • Ben. Om det är någon som lyckats undgå det så är jag kort och det gäller definitivt också för mina ben.
  • Bröst. Jag säger bara - lyllos den tjej som inte är osäker över sina bröst någon gång.
  • Flickans fingrar är korta och ser helt enkelt väldigt barnsliga ut (om de inte har långa naglar, men eftersom mina är så svaga går de av hela tiden.)
  • Tidigare tyckte jag inte om min långa nacke/hals, men nu har jag vant mig. (Tack Top Model.)
  • Min haka gillar att sticka fram för mycket i profil, och ibland vill den leka rumpa.
  • De kindkuddar jag får när jag ler för stort tycker inte jag är charmiga i alla fall.
  • Näsa. Den sticker ju ut där mitt i ansiktet och vill aldrig ha rätt form eller storlek.
  • Nej, jag har inte bra hy. Haft ordentligt med problem med acne sedan början av högstadiet och än är det inte slut.
  • Unibrow. Says it all. Plockar jag inte så blir jag mcDonaldsreklam. Trevligt.
  • Hög panna. Tar man bild på mig med upsatt hår är det inte svårt att råka få för sig att jag ser näst intill skallig ut. Det är nästan så att man skulle klarat sig med halva höjden.
Som sagt, detta är hur mina tankar kan gå en dålig dag, men de är det turligt nog ont om nu för tiden. Jag har helt enkelt bestämt mig för att sluta försöka se ut som en modell, det blir enklast så.

Kommentarer
It. sade:

Bra idé att sluta tänka så mycket på det. Jag är med dig och tycker att alla borde vara med och försöka sluta tänka på det som man tycker är dåligt och koncentrera sig på det som man tycker är bra! 8DD Go us!!!!



Btw så är du otroligt snygg, fin och vacker. <3

2011-03-11 @ 20:21:50
Bor: http://kattmickisinformerar.blogg.se/
:) sade:

Jag tycker du är jättevacker precis som du är Emilia! :)

2011-03-11 @ 20:50:33

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0