If I don't write this song, someone I love will die

Jag sitter på ett café. Inte vilket café som helst, utan ett nyhittat, extremt mysigt café med ett stort gäng underliga människor i. Underliga på det sättet jag gillar. De snackar kod, icketräning m.m. Jag vet inte varifrån de kommer, men jag vill veta. Jag får väl helt enkelt ta och våga fråga.
...
Jag var precis inne på toaletten. HEAVEN! Graffitti och klotter och vackra och fula skriverier över hela väggarna. KÄÄÄR!
...
De var trevliga människor, de där underliga. Varje november skriver de var sin bok på 50 000 ord, eller åtminstone försöker. Just de fyra jag bubblade lite med var IT-filurer. Som gillade fulkod och exel.

Hela skrivargruppen samlas tydligen nästan varje onsdag på samma café, så man kanske smyger sig på dem igen.
...
Idag var en bra dag i alla fall. Började med sovmorgon och peppusik, bara precis nuddade skolan för att sedan gå vidare via dötid och trevligt folk på café till myndighetsfirande av vän. Själva firandet innehöll tjejmiddag på restaurang, livemusik som frambringade väldig dansglädje samt en chokladsten- och moussetårta som krävde aggressivitet för att vinnas över.

Många skratt. Mycket leenden. Lång dag. Levande dag. Bra dag.

Kommentarer
Lilla jag sade:

Greenwich vid Avenyn i Göteborg?:P

2011-03-20 @ 12:08:35
Millmill sade:

Café Berlin mellan Vasaplatsen och Valand. ;)

2011-03-20 @ 13:24:40
Bor: http://bubbelochblubb.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0