Part of your world

Flickan sitter på tåget hem från Skåne. Den pluggfria veckan är alldeles slut. Imorgon blir det tre sidor ekonomi-stress. Men å andra sidan är det inte ens en vecka kvar innan det riktiga lovet börjar.

Jag tänkte börja från början, före Skåneresan. Veckan började ju i fredags, då folk började komma från olika delar av Svea Rike inför ett sånt där IRL jag hade varit med att anordna. Själva IRLet var inte förrän lördagen, men innan var man ju tvungna att utnyttja den tidiga folksamlingen med en liten grillkväll. Det slutade med ca fyra timmars sömn innan det var dags att gå upp igen.

Lördagens IRL på Liseberg var jobbigt regnigt och grått, men tack vare allas grymhet (framför allt de som var med och ansvarade för IRLet) bidde det inte helt fel ändå. Det blev faktiskt ganska så rätt. Dessutom han jag se till att minska åkbandskostnadsslöset till bara 50 kronor innan det smets vidare till en galet mysig efterfest. SPELA SHORELINE!! Det blev inte mer än fyra timmars sömn den natten heller.

Dagen efter lämnade jag av en översovare på sitt tåg innan jag tog mig ut till Mölndal för pizza, soffalatande i hög, piggelin och slutligen en roadtrip upp till Stockholm via Trosa. (Vi hade till och med med oss en trosa till Trosa. Den togs det kort på och orsakade en halvtimmes MER-hostande för min del. It was funni.)

Nästa morgon hade min samhällsklass också lyckats ta sig upp till huvudstaden för en så kallad klassresa. Vi var bl.a. och kollade på en väldigt o-Bibbig Bibbi i riksdagen och en verbalt brutal guide i slottet. Jag fick också en hel del ledig tid till umgänge med både jobbande och icke-jobbande stockholmare och tillochmed en Chalmerit.

En kort skoldag hemma innan man for vidare med flickorna ovan till Skåne och ett hus vid havet. Lata, avslappande dagar. Restaurang. Kakpanik. Så ska en semester vara. Men som sagt, än är inte lovet här på riktigt, en vecka kvar. Då ni! Fika, fika, fika, filmkväll, filmkväll, filmkväll, socialt, socialt, socialt, sommar, sommar, sommar. LOV.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0