Kiss

Tidsinställt inlägg
En av de punkter på den där blogglistan (kommer ni ihåg?) som fångade min uppmärksamhet mest var en punkt som jag ändå på något sätt inte riktigt velat skriva om förrän nu. Detta trots att den fått kommentaren "Lät exakt som någonting ur en film". (Det, min käre förstekyssare, kan du ta som en komplimang.)

MIN FÖRSTA KYSS
Det var 2010. Det var början av januari. Det var andra gången någonsin jag träffade pojken i verkligheten. Det var efter en lång konversation på internet som blivit för stor för att man skulle hålla koll på alla ämnen längre.

Det var hemma hos honom. Vi spelade tv-spel, någon sådan där one-on-one-slagsmåls-grej (jag har verkligen inte bra koll på sådana spel) och jag förlorade ganska så brutalt. Det var väl i och för sig inte speciellt förvånande med tanke på att jag aldrig spelat spelet innan och han definitivt hade gjort det. Som den gentleman pojken är fick jag dock efter ett tag handikapp, ett väldigt stort sådant. Och plötsligt vände det hela (eller åtminstone nästan, men att jag var så dålig låtsas vi inte om).

Jag började vinna, i alla fall majoriteten av gångerna och när jag var lite smått elak mot pojken jag spelade mot. Det blev ett antal knuffar innan det hela urartade till att bli brottning inte bara på tv-skärmen. Vad jag inte tänkte på då var att människan jag försökte vinna över faktiskt hade gått i brottning själv, så om ni inte redan kunde gissa det så gick det inte så bra för mig. Trots att jag ändå tycker mig vara rätt bra på att slingra mig tog det inte lång tid innan jag var fast.

Jag kunde inte röra mig. Inte så säker på att jag ville röra mig, men ändå. Vi spelade inte längre, kontrollerna låg bortbrottade i något hörn. Jag satt fast med hans ansikte precis ovanför mitt. Hur länge vi var så vet jag inte, det kan vara nästan allt mellan tio sekunder och tio minuter (även om det senare inte är lika troligt). Till slut hände det i alla fall. Det jag redan visste skulle komma men ändå inte riktigt förväntade mig. Kyssen.

För att vara ärlig trodde jag faktiskt inte på det till en början. Det var inte precis något jag hade planerat när jag gick upp ur sängen på morgonen. Men det var sant ändå.

Jag blev en gång tillfrågad att beskriva min första kyss med ett enda ord. Det ordet blev 'Woh'.

Kommentarer
camilla sade:

Så romantiskt :D

2011-07-15 @ 20:12:41
Bor: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/
Andreas Sjölin sade:

Jag är inte det minsta av en romantiker men även jag kan se att det var ganska romantiskt. Ur en akademisk synvinkel såklart.

2011-07-15 @ 23:44:29
filippa sade:

så fint!

2011-07-17 @ 15:13:59
Bor: http://filippahallnor.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0