Ordinary people

Min morfar är här. Hemma hos mig. I Sverige. Han kommer inte från Sverige. Han kommer inte ens från Europa. Min morfar kommer från Argentina och kan varken svenska eller bra engelska. Det hindrar honom dock inte från att försöka kommunicera och prata på om allt och inget, även med min lillebror, som kan ungefär lika mycket spanska som morfar kan engelska (inte mycket).

Tre veckor ska han vara här. Det är ganska gott om tid. Han kommer hinna prata en hel del på den tiden, misstänker jag. Kanske lite mer om mannen som dog när han tänkte döda sin son (eller hur det nu var) eller om hur min bror kommer att skjuta många fåglar.

Själv kommer jag inte vara här hela den tiden, imorgon blir det packande och dagen efter - Stockholm! En sjukt efterlängtad resa. Visst känns det lite konstigt att åka iväg i fem dagar precis när morfar kommer, men å andra sidan, då kanske jag kan vänja mig lite mer stegvis i alla fall. Eller så blir det bara ännu mer kontrastfyllt, men det är också kul, jag gillar kontraster.

Och denna låten är bra.

Kommentarer
Sara sade:

Åh vad spännande :) Har du besökt honom i Argentina någon gång? Dit skulle jag vilja åka någon gång :)

2011-07-13 @ 10:14:28
Bor: http://aamaziing.blogg.se/
Anonym sade:

Hej! jag skulle vilja tipsa dig om min ny statade blogg som heter: http://marcuzbooi.myshowroom.se/ jag är en 14 årig kille som bor i en stad som heter Nybro och den här bloggen handlar om min vardag och tips till andra tånåringar i min ålder. Så jag hoppas verligen att du vill följa med min resa kram!



Självklart behöver man inte vara en tångåring för att läsa bloggen :) Jag försöker skirva inlägg för alla åldrar på bloggen så jag tror nog att alla hitta något intressant att läsa om varje dag :)

2011-07-13 @ 12:05:46

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0