My favorite things

(psst, vissa av bilderna innehåller extra små inspirationer om man klickar på dem)
Kommer ni ihåg hur jag sade att jag hade letat reda på en lista med ämnen att skriva om på min blogg? Precis! Jag tyckte det var på tiden för ett av de inläggen, så håll till godo mina kära små förföljare:

MIN INSPIRATION
Jag är ingen konstnär. Och ärligt talat måste jag erkänna att jag kan ha väldigt svårt att få inspiration för konstnärligare saker som att teckna, skriva fina texter eller musik. Det finns dock vissa saker som får mig inspirerad, om inte till konst så till att leva:

Till att börja med älskar jag kontraster. Av alla de slag. Ett snövitt vinterlandskap må vara vackert, men såvida det inte sticker upp någon illorange pulka någonstans är det ungefär lika inspirerande som havregrynsgröt. Saker och människor som sticker ut är rent allmänt väldigt inspirerande. Vare sig det är pga en udda stil, en stark åsikt, kontrastfärger, ett annorlunda skratt, någon lustig detalj eller vad som helst annat. Märks du i en folksamling så inspirerar du.

Det krävs dock inte alltid något udda för att inspirera mig. Något så enkelt som en vanlig detalj ur ett vanligt liv eller lite tid eller minnen med vänner och släkt kan funka precis lika bra. För att inte tala om resor. Detta är vad som inspirerar mig till att leva på riktigt. Inte bara paddla mig fram genom tiden och försöka hinna med att göra allt det jag vill eller försöka att själv bli någon av de där inspirerande människorna som sticker ut i en folksamling. Det inspirerar mig till att uppleva och känna känslor, vilket i sig ger ytterligare inspiration.

Fler saker som ger mig livslust och inspiration är t.ex. barn och barnsligheter, färger, musik, väder, ögon, drömmar, tristess samt vackra, djupa eller fyndiga citat. Några av dessa har jag samlat på väggen brevid min dator, bl.a:
"Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."
"It's accurate, but not true."
"Only shooting stars break the mold."
"You're awefully small to be so hugely irritating."
"Att förstå är inte att ursäkta."
"Are you a parking ticket? Cuz you got fine written all over you!"

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0