Here (In your arms)


"Förihelvete, vem kom på de här frågorna, egentligen?" Det var min första tanke när jag insåg att jag skulle skriva om kärlek. Inte precis det lättaste att förklara, men blogglistans order is my command. Speciellt på Alla Hjärtanas Dag.

VAD ÄR KÄRLEK?
Folk sätter stämpeln "kärlek" på en känsla olika snabbt, för mig tar det lite längre tid. Kärlek är hormoner. Kärlek är en känsla.
Kärlek är att bli glad av blotta tanken på någons leende.
Kärlek är att ignorera omvärlden till förmån för en person.
Kärlek är när alla låtar på radion tycks handla om denne.
Kärlek är att spruta på lite parfym för någons skull.
Kärlek är att slösa massa tid på resande för bara en liten stund med människan.
Kärlek är att se det vackra under ytan i en person.
Kärlek är att tänka liiite för långt in i framtiden.
Kärlek är att övertolka.
Kärlek är rädsla att förlora någon.
Kärlek är att le extra stort när man ser att smset är från denne.
Kärlek är att bli besviken när det inte är det.
Kärlek är att känna sig nervös och trygg på samma gång.
Kärlek är att inte bli uttråkad av att göra inget, bara man är med denne.
Kärlek är att ta kritik mot den andre lite för personligt.
Kärlek är när hjärtat dunkar så hårt att det nästan gör ont då läpparna möts.
Kärlek är att vilja kunna stoppa ner någon i fickan och ta dem med sig överallt.
Att vara kär är inte att älska, men det kan vara fan så kraftfullt ändå.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0