Sacrilegious

Kommer du ihåg då du var liten? Så liten att du tyckte att vuxna verkade så stora och smarta, att de visste och kunde allt och att de alltid gjorde rätt? Den tiden är förbi. Väldigt förbi. Nuförtiden sitter vi som gamlingar som klagar på dagens ungdom, bara tvärtom.

Dagens vuxna tycker det är en bra idé att ge ipads till var och en som går Barn och Fritid samtidigt som de struntar i att elever som går datorberoende program tvingas vara utan. Dagens vuxna röstar i val av ren vana, utan att ens tänka tanken att något kan ha förändrats. Dagens vuxna lyssnar inte på unga, eftersom de inte har lika mycket erfarenhet. Dagens vuxna vet inte vad feminism innebär, och skaffar en jämställdhetsminister som vägrar kalla sig för detta. Dagens vuxna är antagligen alldeles för lika vad vi kommer att bli.

Eller?

Kommentarer
Modern sade:

Stopp och belägg! Vad är det för vuxna du umgås med lilla du? Vem snackar du om? Are you talking to me? We shall talk! Modern.

2011-04-10 @ 21:46:05
Modern sade:

Och förresten: har du någonsin tänkt att vuxna visste och kunde allt och gjorde allt rätt?...det märktes inte...Puss från mor

2011-04-10 @ 21:48:15
Andreas Sjölin sade:

Vem är vuxen egentligen?

2011-04-10 @ 22:29:18
Sara sade:

Fint fint. Jag håller med dig. En sak bara. Det om iPadsen stämmer inte (om det är Alströmmer du pratar om, annars behöver du inte läsa det jag skriver:)). Rektorn gav alla programansvariga samma chanser att skriva en ansökan till varför deras elever skulle få iPads. Det blev så att Barn och Fritid och Omvårdnadsprogrammet skrev de bästa ansökningarna (jag tror inte ens teknik ansökte överhuvudtaget) Det är väl bra att alla program på samma chanser får delta och inte bara de som tycker att de "borde" få dem? Detta är en testgrupp och om det fungerar kommer alla program nästa år att få antingen iPads eller MacBooks. Jag tycker inte det är orättvist. Snarare mer rättvist än om rektorn bara hade gett iPads till teknik och media utan att låta de andra ansöka också. Jag vet att de som har fått iPads använder dem i undervisningen i stort sätt varje dag och att de gör stor nytta. Men det är bara som jag tycker. :)

2011-04-13 @ 10:57:02
Millmill sade:

Sara - ärligt talat vet jag inte mycket om det alls, men jag tycker ändå att det låter rätt ologiskt att först tävla ut iPads till olika program innan man ens ser till att alla som har datorer behöver det. ^ ^



(Jag hade det trevligt i söndags. :3)

2011-04-13 @ 20:35:54
Bor: http://bubbelochblubb.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0