Fembot

Bara för att jag med jämna mellanrum får frågan hur jag tänker som feminist. Svaret är ungefär såhär:

För mig är det självklart att samhället inte ska skilja på människor baserat på kön. Precis som att det inte ska skilja på människor baserat på religion eller hudfärg. Samhället ska möjliggöra för individen att vara en individ i så hög grad som möjligt. Om någon sedan väljer att bli hemmafru eller arbetsnarkoman struntar jag fullkomligt i, så länge det inte är samhället som pushar till det. Jag har absolut inget emot om en pojke jag går på dejt med bjuder mig på fika eller bio, bara han inte känner sig tvungen till det.

Detta är hur jag är som feminist. Inte lesbisk eller manshatande, inga håriga armhålor och med smink i ansiktet. Välkommen till klubben.

Kommentarer
It. sade:

Jag gillar inte politik i allmänhet. Men det var mysigt att diskutera det på studsmattan med dig. ^^ <3

2011-04-22 @ 18:39:47
Bor: http://kattmickisinformerar.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0