Boy lilikoi

Jag har en bror. Den tycker blogglistan att jag ska skriva om, så då får jag väl ta och göra det. Vad brodern själv tycker om saken får vi se efteråt. Här gör man först och frågar sedan, förstår ni.

MINA SYSKON
Egentligen blir väl rubriken lite missledande, eftersom jag ju bara har ett syskon, men han är tillräckligt för att både räcka och bli över, ska ni veta. Fast han är faktiskt ännu mindre än mig, närmare bestämt fyra år mindre. Att detta sedan inte återspeglas i längdförhållandet är en annan sak (bror är en betydlig bit längre än undertecknad). Han har liknande hår och ögonfärg som sin storasyster, huruvida generell estetisk likhet existerar är dock omtvistat.

Personlighetmässigt är det först de senaste åren jag insett hur olika vi faktiskt är. Att ta till debatt t.ex. är inte precis broderns förstaval om åsikter inte stämmer samman. Njeh, då sätter han sig hellre med sin fingerboard i ett hörn och torterar sin motståndare via irritation istället. Om inte heller detta fungerar flyr han fältet, ställer sig på en stor version av fingerbrädan och försvinner i ett antal timmar istället. Faktum är att brodern gör detta oavsett om han har något att fly ifrån eller inte. Det enda mysteriet är hur han lyckas överleva så länge utan mat, eftersom skejting (såklart) prioriteras högra än föda i denne familjemedlems huvud.

Tydligen klarar lillebrorsan sig ändå rätt bra, såpass bra att han tillochmed klarar av att vara social. Detta märker övriga medlemmar i familjen Bergil framför allt på att de i diverse kretsar är kända just som familjemedlemmar till denna människa. Det är alltid lika intressant att bli referarad till som någons syrra från en person man inte ens visste fanns.

Vad har jag mer att säga om min bror? Han är singel och snygg om någon jämnårig och trevlig liten flicka stapplar in på denna blogg och skulle vara intresserad. (Blink, blink.) Cougars som försöker stjäla honom kommer få sina fiskar varma! (Med cougars menar jag människor av både kvinnligt och manligt kön, samt de som är något mittemellan, i alla åldrar över den rätta.)

Och ja! Tydligen är han coolare än jag också.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0