Once upon a time...

Arkiv 19 Juni
Efter sent inhoppande, jag-vet-inte-hur-många veckors repetitioner och ännu fler knäppa känslor tittandes på ännu fler repetitioner var det äntligen dags för RoJs fantastiska crew att visa upp sig. Det blev tre föreställningar, två i skolan för de små och en senare på kvällen.
Trots massor av tabbar (tex. folk som glömde sätta på sig sina masker *hosthost* eller när de skulle in på scen) blev det faktiskt väldigt lyckat.

Själv var jag jättepeppad första föreställningen och kände inte alls av de nerverna som alla andra tydligen hade runthoppandes i sina magar. Jag var först dansare på scen och sedan svartklädd arbetare bakom tillsammans med Maja. (När jag var dansare hade jag passat på att låna en mycket fin handsydd klänning från mamma utan att riktigt fråga. Tack och lov var den hel även efteråt, även om man inte kan säga samma sak om strumpbuxorna under.) Under de två första föreställningarna klarade de flesta det mesta utan större fel, även om allt var ganska stelt. Sen blidde det att åka hem i ett par timmar för att komma tillbaka till familje-föreställningen.

Lagom till att den sista skulle börja fick då en viss millmill plötsligt väldigt ont i huvudet och blidde trött. Det hele slutade med att satt ihopkurad bakom scenen när jag inte skulle upp. The show must go on, ni vet. Men det var jättekul ändå, jag menar, jag funkade iallafall (nästan) även om annat folk blev lite oroliga.

Den sista föreställningen, iallafall, blev tydligen den mest lyckade, trots att de största felen gjordes nu och alla var flummiga för att de andra föreställningarna gått bra. T.ex. lyckades det vackra huvudpersonsparet (på bild) glömma vad de skulle säga och var tysta en liten stund. I mitten blev det iallafall paus med goda muffins och saft och när det var slut var det slut. Alla var ganska lättade, men det kändes konstigt att inte vara med allt RoJ-folk två gånger i veckan efteråt. Saknar det fortfarande.

Nu måste jag iallafall iväg på midsommarfest med mysigt folk. Ha det mys!
punkt.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0