I Can Do Better

Arkiv 30 April 2009

Hur gör man om man gillat någon länge och det inte går? Om han/hon redan är upptagen? Jag vet inte vad man ska göra, men jag vet vad jag vill. Vad alla de olika delarna av mig vill. Och jag vet vad JAG ska göra. Att vara storsint tror jag man kallar det. Himla idiotiskt uttryck. Jag känner mig inte precis stor, eller som att jag lyssnar till mina sinnen. Tvärtom känner jag mig liten och betydelselös när jag kämpar för att motstå att fnittra löjligt, tigga uppmärksamhet eller tillomed kasta mig över den där idioten som har fastnat i min hjärna sedan två och ett halvt år tillbaka och nu är off-limits. Men storsint ska jag vara. Tvinga honom att inte förstöra något mellan dem, att vara en duktig pojkvän. Jag tänker sitta där och skriva av låttexter som fastnat på min hjärna bredvid bilden av honom och bara vara en allmänt lagom-trevlig och glad människa i mängden. Så det så. (Lycka till med det Emilia, som om något någonsin gått som du planerat.)

Två och ett halvt jävla år. Så länge har jag försökt övertala mig själv att han inte är något för mig. För barnslig och osmart. Två och ett halvt år. Och som att det inte sedan räcker med att krossa mitt hjärta så måste det ju senare visa sig också att jag inte alls hade några anledningar att inte gilla honom, utan att de jag kommit på inte stämde alls. Tack för den. Så nu sitter jag här och kämpar för att få någon jäkla Avril Lavigne-I-can-do-better-attityd ännu en gång. Men storsint ska jag vara. Så det så.

punkt.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0