PROJEKTPLANPLUGG

Fredag. Skriver på projektplanen. Är förvånad över hur mycket det faktiskt hjälper mig att få ordning på hur jag ska göra. Blir på något sätt en helt annan sak när man skriver ned det istället för att bara ha hela planen i huvudet, man tvingas sätta någon ordning på det hela. Just den ordningen känns dessutom som att den är väldigt bra att ha för att inte senare gå vilse i arbetet.

Hur lång tid arbetade jag?
ca 1,5 timme totalt

Vad gjorde jag? Varför?
Skrev på projektplanen, dels för att det var det vi skulle göra (nästa deadline) och dels för att få bättre ordning på exakt vad jag ska göra och hur jag ska göra det.

Hur gick det? Varför?
Det gick hyfsat, men jag fastnade lite för mycket ibland och fick gå ifrån arbetet, vilket gjorde att jag inte hann så långt som jag hade önskat. (Pauserna räknades dock inte med i arbetstiden, där är bara effektiv tid räknad.)

Vad skall jag göra senare? Varför?
Jag ska få klart den här jäkla projektplanen och börja med vissa delar av själva uppsatsen (kanske också börja tänka lite på enkätfrågorna) för att komma igång med arbetet på riktigt och få det klart i tid, utan att stressa.

Behöver jag ändra min planering? På vilket sätt? Varför?
Det jag behöver göra är väl snarare att lägga ner lite tid lite oftare på projektarbetet så att jag får in vanan att jobba med det och blir klar med allt i god tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0