MIN IDÉSKISS

Mina funderingar kring val av projekt.
Jag ville välja något jag var intresserad av även utanför skolan, men som samtidigt inte skulle vara alltför omständligt att undersöka. Segregation, klasskillnader och fördomarna de kan föra med sig är definitivt något jag intresserar mig i och vill förstå mig på mer.

Vilket kunskapsområde rör det sig om?
(Segregation) Klasskillnader/Fördomar. Sociologi.

Vad är det jag vill göra?
Undersöka grundskoleungdomars fördomar om varandra och hur väl de stämmer, gärna mellan två så väl skilda grupper som möjligt.

Vad är det jag vill veta?
Vet ungdomarna faktiskt vad de talar om när de pratar om varandra eller är de helt fel ute? Hur stor skillnad är det mellan ungdomarnas uppfattning och verkligheten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0