FÖRSTA SNABBSKISS/FÖRKLARING

Projektarbetsidé - skiss

Jag som person är mycket intresserad av både fördomar och klasskillnader och fick någon gång i våras idén att göra ett projektarbete om just dessa två grejer. Idén går ut på att jag bl.a. genom att dela ut formulär bland elever på en (högstadie)skola ska ta reda på vad barnen/ungdomarna i Göteborgs fattigaste och rikaste statsdelar har för fördomar om varandra samt hur bra dessa faktiskt stämmer.

Har jag tid och möjlighet att utveckla det hela har jag även tankar på att t.ex. få barnen från de olika klasserna att mötas antingen i verkligheten eller på andra kommunikationsspår (msn, brev, etc) under en tid för att sedan undersöka hur/om barnens bilder om varandra har förändrats.

En mindre version av den vidareutvecklingen skulle kunna vara att man frågar de lite äldre barnen och jämför skillnaden på det sättet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0