Burning

Klockan är 16.24. Jag sitter på tåget hem och kollar ut genom fönstret. För inte så länge sedan var det svart ute vid den här tiden. Idag kan jag se hur våren börjar närma sig. Det må fortfarande vara grått och kallt, men idag är första dagen på våren. Åtminstone om man följer månadsregeln. Och det gör jag, den känns mest positiv.

Mars. Det är nu glädjen så sakteliga kommer börja sippra sig tillbaka. Folk fyller år. Fadern blir 53 och snart blir ännu en vän röst-, ekonomi- och akoholmyndig. Själv måste jag vänta tre månader till innan lagen tycker att mina åsikter ska räknas. (Fast å andra sidan, jag har alltid sett till så att folk räknar mina åsikter ändå.)

Jag skriver med glitterpenna. Jag tänker på ljuset och allt trevligt folk. Jag blir gladare.


Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0