Svenne banan

Nattpromenad hemåt från Norsesund. Två andra människor gick av tåget samtidigt som jag och verkar också de vara på väg hem på samma väg. Den närmsta går ca tjugo meter framför mig och bakom mig är det trettio meter till människa nummer två. Vi är alla medvetna om varandra och att vi ska åt samma håll. Ändå verkar ingen tänka tanken att det kanske skulle vara trevligare att göra varandra sällskap under den halvtimmen man har hem. Istället ökas eller minskas det på stegen för att se till att behålla avståndet till varandra, samtal är ju så hemskt.

Till slut har de båda förvunnit ur synhåll och jag går ensam resten av vägen. Det blev visst inget sällskap inatt heller. Sverige är Sverige och både det och människorna som bor här trivs i sina nötskal.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0