Hakuna Matata

1 vecka + 6 dagar kvar, detta är alltsa dag 16.
So far so good.
Nu: musik och längtan. Mer längtan än saknad. Lugn. Hakuna Matata.

Hmm... Spanien i VM-final för första gangen i världshistorien (tydligen). Folk är ganska glada. Om ni inte redan hade gissat det. :)

Jag har träffat en söt pojke idag. En mycket liten söt pojke. Inte ens ett ar. Jävla hormoner. NEJ, säger jag, jag vill inet bli gravid nu. Bara mina hormoner. Men de har ju aldrig varit kända för att vara särskilt smarta. Jag gillar barn, dock, det ska jag inte försneka. Det var inte för inte som jag ville bli dagis- och skolfröken när jag var mindre. (Sjungande, saklart.) Och jag tror faktiskt att jag är ganska bra med barn. Oftast. jag vet hur jag ska hantera dem pa bästa sätt och jag kan sta ut med dem. Ha talamod. Lyssna. Det senare är nagot jag märker att manga har problem med. Jag sade det när jag var liten och jag säger det igen; barn är smarta. De tänker pa och hittar lösningar till manga problem som vuxna inte lyckas med. Vuxna missar enkelheten och missar att lyssna. Lyssna pa manga visa, okomplicerade ord och lösningar. De kan ju ända inte funka, barnet är för litet och världen komplicerad. Trodde du, ja! Börja lyssna. inte bara höra, lyssna!

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0