Sweet perfection

När en viss liten Moodh skulle ge mig ämnen att skriva om lyckades han påminna mig om att jag bakade några exeptionellt goda muffins häromdagen. Så jag tänkte, varför inte dela med mig? Menneh, har ni diabetes skulle jag nog tipsa om att strunta i just detta inlägget, jag vill ju inte att ni ska dö.

KLADDKAKEMUFFINS MED MARSHMALLOWS (ca 8 st)
Gjorda av:
2 ägg
3,5 dl socker
0,5 dl kakao
1 krm salt
1 tsk vaniljsocker
1 dl vetemjöl
100g smör/margarin
lagom mycket marshmallows

Gjorda hur:
Börja med att sätta ugnen på 200 grader och smälta smöret/margarinet. Ställ den ena att värmas (ugnen) och det andra att svalna (smöret) medan du fixar själva smeten.

Som nästan alltid är en bra början att vispa ihop ägget och sockret tills det blir vitt och luftigt. (Är du stor och stark använder du vanlig visp medan du passar på att träna armarna, är du smart kör du elektriskt.) Efter det blandar du i först kakao, salt och vaniljsocker och sist mjölet och det nu flytande matfettet. Notera att det kommer och ska vara en väldigt smetig och flytande smet.

Allra sist hackar du marshmallowsen i bitar (om det inte redan är minibitar) och rör i innan du häller ner allting i vanliga muffinsformar. Glöm inte att lämna kvar så mycket smet i skålen att du får något att slicka upp medan du väntar på att muffinsen ska grädda färdigt! Just den där färdiggräddningen ska ta mellan 10 och 15 minuter beroende på om dina formar (inte former) är små.

ÄT!

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0