Love Sex Magic

Spotify har en ny reklam. Det är tjejjouren som tycker att man ska gå in på deras hemsida och skaffa flirtlicens genom att göra ett litet test. Jag kan dock inte få den licensen på grund av ett enkelt skäl: Jag är inte av princip emot sex mot ersättning. Idioti.

Missförstå mig inte nu, jag är inte absolut för prostitution, men jag tycker inte heller att det är så säkert att det är rätt att det är olagligt. Detta av flera anledningar; varje människa ska själv få bestämma vad de vill göra med sin egen kropp; vi säljer tjänster av olika slag varje dag, prostitution innebär bara att det är nya kroppsdelar som inkluderas; blir prostitution lagligt innebär det att det blir lättare att få överblick och att skydda de inblandade etc.
Dessutom finns det något jag är emot av princip, nämligen att förbjuda sammanhang där övergrepp eller andra brott kan förekomma, istället för att försöka ta hand om de egentliga problemen. Vare sig detta gäller incest, homosexualitet, prostitution, föreningsverksamhet eller fester tycker jag att man ska tänka efter noga och att det ska behövas JÄVLIGT goda skäl för att förbjuda.

Du kanske aldrig skulle ens drömma om att göra något, men det betyder inte att det nödvändigtvis bör vara olagligt för det. Jag tycker inte om lakrits, men vet du vad? Det är okej för mig om du gör det.

Kommentarer
Anonym sade:

"Jag är inte av princip emot sex mot ersättning"



Jag håller otroligt nog med dig.

Är det dock något du själv skulle kunna göra?

2010-11-24 @ 20:09:00
Millmill sade:

Där får man nog se till sammanhang och vilken sorts ersättning det talas om. (För trots allt, låter du någon betala din drink för att senare på kvällen ligga med honom/henne är ju detta också på sätt och vis sex för ersättning, det är bara lagligt.)



Men i nuläget: Nej.

2010-11-25 @ 20:11:28
Bor: http://bubbelochblubb.blogg.se/
Lejonhjarta sade:

Jag hade samma problem :<

2010-12-12 @ 19:13:18

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0