Crossroads

Arkiv 13e April 2009



Ni vet det nationella provet iår? Engelskauppsatsen? Den om crossroads? Jag har kommit på att det är ganska omöjligt att skriva en uppsats om val som har förändrat ens liv mycket. Ganska väldigt omöjligt. För nu är det faktiskt såhär att alla viktiga val som spelar någon roll gör andra åt en eller så gör man det omedvetet. Det går inte att välja i vilken riktning livet skall gå. Lite kan man kanske styra, men inte i närheten så mycket som man vill tro. Det krävs väldigt mycket styrka för att ta sig dit man vill komma. Jag ska försöka, men det betyder inte att jag kommer lyckas, eller att mitt vill kommer vara samma om 20 år (även om det stora villet nog är troligt att stanna kvar). Go with the flow, ni vet. Det är det enda sättet som egentligen fungerar. Gör det bästa av vad vem-det-nu-är har slängt åt er. Låt andra välja vad du inte kan styra och lyssna till ditt undermedvetna att göra de valen du kan.

(detta var ett inlägg som legat och skräpat halvfärdigt i utkast i evigheter nu. Tänkte att jag kunde få det överstökat, så varsågod.)

punkt.

Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0