"3.. 2.. 1... Nu heter du döden!"

Arkiv 21 Juni 2009

Efter 6 timmar på jobbet blev jag attackerad av två små pojkar och lika många tjejor som ville krama mig, inget dåligt slut på dagen :D

Om man jobbar är man stor va? Gäller det sommarjobb också? För jag känner mig inte så jättestor. Förutom deras oändliga energi känner jag mig som de små barnen jag nu jobbar med att passa. De som bara lever för att det är kul och har rätt svar på allt som de stora-kloka-vuxna människorna tycker det är viktigt att tänka om.

Millmill läser "så funkar du" för en 5årig flicka på dagiset:
Millmill - 'varför svettas du?' *läser* ska vi läsa det?
5åring - jag vet redan varför jag svettas! *jättesmajl* jag springer, därför svettas jag!

Jag vill vara liten ibland, så då är jag det också, så det så! Spela roll att jag ska börja stora Gymnasiet i stora Göteborg och lära känna massa nya stora människor. Jag är fortfarande liten, det bestämmer jag. Och någon sa att om man vill något tillräckligt mycket så blir det så. Heja mig!

punkt.


Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0