Sjutton Ar

25e juni, 25 dagar kvar
Rykten är idioti pa hög niva. De trycker in en i en roll man inte själv har valt och som är extremt svar att bryta sig ut fran. Inte för att man själv inte kan skilja pa verkligheten och rollen, utan för att andra inte kan det.

Jag rymde fran min lilla stad och ryktena om mig (där jag tydligen var bisexuell, plugghäst och brakmans som var kär i alla killar pa hela skolan), inte för att jag hatade ryktena i sig utan för att jag i andras ögon var fast i den rollen ett par av mina handlingar och andras fantasi hade tryckt in mig i. Jag var inte den enda som smet iväg när jag fick chansen.

Vi ska akta oss för att tro saker om folk som inte stämmer, för att ha starka asikter om saker vi inte vet nagot om. Det förstör och tillater mer förstörelse. Förstör liv , om inte den vars liv är paväg att förstöras har otroligt mycket tur och styrka.

Tillat er inte att fastna i en roll som inte stämmer. Var er själva, de ni vill vara. Prove them wrong.

Kommentarer
marian sade:

Jag bara älskar dig så!

2010-07-01 @ 21:01:40

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0