Defying gravity

Hemresa
Ingen fönsterplats, that's too bad, men en gubbe på biljetten. Okej, en ganska ung gubbe, men ändå. Frågan är varför de har placerat honom där. Tror de att man kommer känna sig tryggare med en snygging som lurigt hånflinar mot en varje gång man ser på biljetten? Om så är fallet misslyckades de. Inte för att jag är särskilt nervös eller rädd, jag är för flygvan för det, men inte litar jag det minsta på den hånflinande pojken heller.

Jag älskar att flyga. Jag älskar att resa och jag älskar känslan i magen under start och landning och när det är luftgropar. Samma känsla som i bergochdalbanor. Samma känsla som när man ställer sig på scen. Samma känsla som när man är riktigt kär. Den känslan av att magen vill lyfta en upp ovanför marken eller platsen man sitter på. Det är en jäkligt bra känsla. Bland mina absoluta favoriter.

"Topphemligt USA avslöjat" läste jag nyss som rubrik i en DN-tidning bredvid mig. Bra att de äntligen hittat det lilla gömda landet, tycker jag.


Kommentarer

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0