Laughing with

Även gud kan känna sig oinspirerad och ha dåligt självförtroende. Även gud kan tycka illa om personer. Även gud har folk han bryr sig om och litar på. Även gud behöver stöd. I alla fall i min moderniserade version av skapelseberättelsen jag sitter och skriver på just nu. Om människan nu verkligen skulle vara skapad till guds avbild och hon har alla dessa känslor måste samma sak gälla gud. Alla är vi människor och känner oss dåliga eller hemska ibland.

Häromveckan fick jag höra av min pappa om en debatt på facebook. De ansåg att det rent ut sagt sög att folk bara visade en positiv idyll medan livet är så mycket mer. Det är svårt att tycka sig vara okej även när man bråkar och klantar sig när alla andra verkar ha det så bra. Att fullkomligt slänga ut hela sitt privatliv öppet på nätet, med alla bråk, brustna hjärtan och all stress kanske inte är nödvändigt, men att faktiskt våga visa att man inte är mer än människa kan göra det lättare för andra att inse samma sak om sig själva. Att klara av att inte klara av något ibland.

Kommentarer
It. sade:

Men det är ju också så många som endast använder bloggen som en negativ plats där man bara gnäller och säger hur hårt livet suger all the time. Klart att man måste ha såna inlägg också ibland, men inte bara det. o;

2010-09-04 @ 16:17:04
Millmill sade:

Väldigt sant. En ärlig balans är väl det bästa, även om det kan vara svårt ibland. :)

2010-09-04 @ 16:29:45
Bor: http://bubbelochblubb.blogg.se/

Skriveliskriv:

Är
Förgätmigej?

Hemlig internet-post:

Här finns jag:

Säger:

Trackback
RSS 2.0